HOŞGELDİNİZ! 1.000 TL VE ÜZERİ ALIŞVERİŞLERDE KARGO ÜCRETSİZ
HOŞGELDİNİZ! 1.000 TL VE ÜZERİ ALIŞVERİŞLERDE KARGO ÜCRETSİZ
Kategoriler
Para Birimi Seçimi

SIKÇA SORULAN SORULAR - 1

 


ÜRÜN & MAĞAZA


Hediye paketi yapıyor musunuz?

Ödeme aşamasında adres bilgileri bölümünde "hediye paketi" seçeneği bulunan ürünlerde bu hizmetimiz bulunmaktadır.

Satın alma limiti ne demek?

Kampanyalı ürünlerden tüm müşterilerimizin eşit miktarda faydalanabilmeleri için  ürün satın alma adetinde kısıtlama yapılabilmektedir. Satın almak istediğiniz üründe bu uyarıyı alıyorsanız aynı üründen daha önce almış olabilirsiniz.

Ürün farklı fiyatlarla yeniden satışa sunulabilir mi?

Satın aldığınız ürünlerin fiyatları, üreticiler tarafından belirlenir. Ürün fiyatlarındaki değişiklikler, üreticilerin ücretlendirme politikası ve kampanya dönemleriyle ilgilidir. Bu nedenle aynı markaya ait, ancak farklı tarihlerde satışa sunulan ürünlerde fiyat farklılıkları olabilir.  

Ürün indirimini sepette neden göremiyorum?

Anında indirim, sepette indirim gibi indirimleri ödeme sayfasında görebilirsiniz.

Ürünü satın almadan önce dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?

- Ürün detay sayfasını iyi inceleyin. Bu sayfada ürün özelliklerini, kargo ücretini kimin ödeyeceğini, benzer ürünleri, taksit seçeneklerini, alışveriş sonrası bilgilerini (iade, değiştirme şartları vs.) ve ürün yorumlarını görebilirsiniz.  

- Kullanıcı yorumlarına bakarak daha güvenli alışveriş yaparsınız.

- Satın almayı düşündüğünüz ürünün benzerlerinin fiyatları ve özellikleri inceleyin.  

- Eğer ürünle ilgili aklınıza takılan bir şey varsa sitemizdeki çeşitli araçlar ile sorunuzu tarafımıza iletebilirsiniz.

Ürünlerin orijinalliği ve garanti durumu hakkında bilgi alabilir miyim?

MBB E-Ticaret ten satın aldığınız ürünler, satıcı firmaların garantisi kapsamında ve sorumluluğundadır. Garanti belgesinde yer alan irtibat numarasından firmayla irtibata geçerek garanti durumunu sorgulatabilirsiniz. 

Akıllı Sıralama nedir?

Akıllı sıralama ile arama sonuçları birçok farklı kritere göre değerlendirip sıraya koyulur. Böylece kullanıcılar için en uygun olan ürünler üst sıralara yerleştirilir. Örneğin ücretsiz kargo özelliğiyle satışa sunulan ürünler, arama sonuçlarında üst sıralarda çıkar.

Ürün araması nasıl yapılır?

Sitemizde sayfaların en üstünde yer alan arama kutusuna, ürünle ilgili anahtar kelimeleri yazdıktan sonra Ara butonuna basarak site içinde arama yapabilirsiniz. 

Ürüne kategorisinden de ulaşabilirsiniz. Tüm Kategoriler başlığından ana kategorileri ve alt kategorilerini tıklayarak ilerleyebilirsiniz.    Arama sonuç sayfalarında, aradığınız kritere uygun ürünleri liste halinde görebilirsiniz. Sol taraftaki filtreleri (kategori, marka, fiyat aralığı, kargo ücreti vs.) kullanarak belli kriterlere göre arama yapabilirsiniz.

Anahtar kelime ile veya kategorileri dolaşarak yapılan aramalarda çok sayıda sonuca ulaşılabilir. Sonuç sayfasında sağ üst kısımda yer alan "Sırala" alanından sonuçları belirli kriterlere göre sıralayabilirsiniz. Fiyatına (en düşükten en yükseğe veya tam tersi), satış miktarına, yorum sayısına, ürün notuna veya satıcının Mağaza Puanına göre ürünleri listeleyebilirsiniz. 

Ürün hakkında nasıl detaylı bilgi alabilirim?

Ürün detay sayfasından o ürünle ilgili detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz: Ürün özellikleri, kargo ücretini kimin ödeyeceği, mağazanın diğer ürünleri, taksit seçenekleri vs. Ürün yorumları, ürünü satın alan MBB E-Ticaret üyeleri tarafından yazılır. Alışverişlerinizde, daha önce ürünü satın almış üyelerin yorumlarından faydalanabilirsiniz. Ürünle ilgili sorularınızı, sitemizdeki çeşitli araçlar ile tarafımıza iletebilirsiniz.

Nasıl yorum yazarım?

Ürün İnceleme sayfasından ilgili ürünün yanında yer alan Yorum Ekle butonuna basarak yorum yazabilirsiniz. Yorum alanından ürünle ilgili görüşlerinizi paylaşarak diğer kullanıcılara yardımcı olursunuz.

Misafir kullanıcıysanız size gönderilen e-postadaki Sipariş Detayı linkini tıklayın, ürünün yanındaki Yorum Yap butonuna basarak yorum yapabilirsiniz.



SİPARİŞ İŞLEMLERİ


Faturam ulaşmadı, ne yapabilirim?

MBB E-Ticaret'de sipariş verirken teslimat ve fatura adresi girmeniz istenir. Faturanın gönderileceği adres için teslimat adresinden farklı bir adres seçip seçmediğinizi kontrol edin. Eğer sorun adres seçiminden kaynaklanmıyorsa Ürün detay veya Mevcut Sipariş sayfasındaki Mağazaya Soru Sor butonuna basarak mağazayla iletişime geçebilirsiniz. Hesabım menüsünü tıklayıp Canlı Destek uzmanından da yardım alabilirsiniz. 

Mevcut siparişlerimi nasıl görüntüleyebilirim?

MBB E-Ticaret'e üye girişi yapıp Hesabım menüsündeki Siparişlerim sekmesini tıklayın. Mevcut Sipariş sayfasından tüm siparişlerinizi görebilir, kargo takibi yapabilir ve iptal, iade, değişim talebinizi iletebilirsiniz. 

Mevcut siparişlerimin görüntülenmesini engelleyebilir miyim?

Siparişlerin görünmesini engelleyemezsiniz.

Siparişim elime ulaşmadı, ne yapmalıyım?

Siparişiniz onaylandığı halde ürün elinize ulaşmadıysa MBB E-Ticaret'e üye girişi yapıp  Canlı Destek uzmanıyla görüşebilirsiniz. 

Sipariş kargolandıysa gecikme kargo firmasından kaynaklanmış olabilir. Hesabım menüsündeki Mevcut Sipariş sayfasından Kargo Takip linkini tıklayarak siparişinizin nerede olduğunu görebilirsiniz. 

Misafir kullanıcı olarak alışveriş yaptıysanız size gönderilen e-postadaki veya Sipariş Detayı linkindeki Kargo Takip numarasıyla siparişinizin yerini öğrenebilirsiniz.  

Siparişimdeki ürünler ayrı ayrı mı onaylanıyor?

Ürünleri tedarik süreleri farklılık gösterebilir. Bu nedenle siparişinizdeki bazı ürünler daha kısa süre içinde onaylanıp kargolanabilir. 

Üye olarak alışveriş yaptıysanız Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfasından; misafir kullanıcı olarak alışveriş yaptıysanız size gönderilen e-postadaki Sipariş Detayı linkini tıklayıp siparişinizdeki tüm ürünlerin durumunu görebilirsiniz. 

TC kimlik numarası yazılması neden zorunludur?

Ürünlerin faturasının adınıza kesilmesi ve kargonun doğru kişiye teslim edilmesi için alıcıların alışverişlerinde TC kimlik numarası yazması zorunludur.

Tamamlanan siparişe ürün ekleyebilir miyim?

Ödeme tamamlandıktan ve siparişiniz onaylandıktan sonra  ürün ekleyemezsiniz. Yeni ürün için tekrar sipariş vermeniz gerekir. 

Ödeme sırasında hata alıyorum?

Satın alma sırasında hata olmasının sebebi; kartınızın internet alışverişlerine açık olmaması, yeterli limitinizin bulunmaması, kartın son kullanma tarihinin geçmiş olması ya da 3D şifrenizle ilgili olabileceği gibi farklı sebepleri olabilmektedir. Farklı bir kartla ödeme yapmayı deneyebilir ya da bankanızla görüşerek durumu iletebilirsiniz.

 



ÖDEME İŞLEMLERİ


ÖDEME SEÇENEKLERİ:

Kapıda ödeme var mı?

Bazı ürünlerde kapıda ödeme imkanı mevcuttur. Ödeme sayfasında bu şeçenek bulunan ürünleri kapıda ödeme yöntemi ile sipariş verebilirsiniz.

Alışverişin taksit sayısını daha sonra değiştirebilir miyim?

Kredi kartıyla ödeme yaptıktan sonra taksitlendirme seçeneği değiştirilemez. Eğer taksit sayısını değiştirmek istiyorsanız siparişi iptal edip ürünü tekrar satın almanız gerekir.

Banka kartıyla ödeme yapabilir miyim?

3D Secure seçeneğini kullanarak banka kartlarıyla güvenli bir şekilde ödeme yapabilirsiniz. 

Banka kartımın puanları ile ödeme yapabilir miyim?

Debit (ATM) kartlarının puanları alışverişte kullanılamaz. 

Birden fazla ödeme seçeneğini birleştirerek ödeme yapabilir miyim?

Ürün satın alması sırasında birden fazla ödeme seçeneğini birleştirerek ödeme yapamazsınız. Farklı kredi kartlarıyla tek bir ödeme yapılamaz. 

CVV (CVC2) Numaram silinmiş. Nereden bulabilirim?

CVV numaranızı bankanızdan öğrenebilirsiniz.

Havale Seçenekleri ile ödeme hangi bankalardan yapılabilir?

Çalıştığımız bankaları ve hesap bilgilerimizi Kurumsal başlığı altındaki Banka Hesaplarımız bölümünde görebilirsiniz. Bu bankalar ile ödemelerinizi gerçekleştirebilirsiniz.  Bu bankaların internet ya da mobil bankacılığını kullanıyorsanız havale ile ödemenizi kolayca gerçekleştirebilirsiniz.

Havale Seçenekleri ile ödeme için anlaşmalı bankalarda hesabım olması gerekir mi?

Evet. Havale ile ödeme banka hesapları arası para transferi olduğu için ödeme yapacağınız bankanın müşterisi olmanız ve internet ya da mobil bankacılık kullanıcısı olmanız gerekmektedir.

Havale Seçenekleri ile ödeme için hangi bir tutar sınırı var mıdır?

Bankanızın internet / mobil bankacılık için uyguladığı havale sınırları geçerlidir. Havale limitinizde değişiklik yapmak istediğiniz taktirde bankanız ile görüşmeniz gerekmektedir.

Havale Seçenekleri ile ödeme için herhangi bir üyelik yaptırmam gerekir mi?

Hayır gerekmez. Seçtiğiniz bankanın sistemine bağlandıktan sonra her şey müşterisi olduğunuz banka ile sizin aranızdadır. Bankanızın talimatlarını takip ederek güvenle ve kolayca ödemenizi tamamlarsınız.

Havale Seçenekleri ile ödeme için MBB E-Ticaret banka hesap bilgilerini/ödeme tutarını/ sipariş no bilgisini girmeme gerek var mıdır?

Havale Seçenekleri ile ödemede Alıcı IBAN No, sipariş no, ödeme tutarı gibi bilgileri girmeniz gerekmektedir.

Havale Seçenekleri ile ödeme ücretli midir?

Havale ile ödemelerde ücret / komisyon bankanızın ücretlendirme politikası çerçevesinde uygulanır.

Hesabımda para yoksa da havale ile ödeme yapabilir miyim?

Havale ile ödeme için banka hesabınızda yeterli bakiyenin olması gerekmektedir. Banka hesabınızda yeterli bakiye olmasa da kredili mevduat hesabı limitiniz varsa bu limit dahilinde de ödeme yapabilirsiniz.

Hangi bankalara taksit yapılır?

Ödeme Seçenekleri sayfasından taksit yapılan bankaları görebilirsiniz.

Kredi kartı ile taksitli alışveriş yapabilir miyim?

Ödeme aşamasında kredi kartı bilgileri alanının altında taksitli ödeme linki bulunur. Bu linki tıklayıp hangi banka kartlarına taksit yapıldığını görebilirsiniz. Kredi kartı bilgilerinizi girdikten sonra altta bankanıza özel taksit seçenekleri çıkar. İstediğiniz taksit seçeneğini tıklayıp ödemenizi yapabilirsiniz. 

Kredi kartı limitim yeterli ama taksitli ödeme yapamıyorum, neden?

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nun (BDDK) taksitlendirmeyi düzenleyen yönetmeliğine göre taksit sayısı 9 ayla sınırlıdır. Gıda, akaryakıt, telekomünikasyon, kozmetik, ofis malzemeleri ve kuyumla ilgili harcamalarda ise taksit seçeneği yoktur. Beyaz eşya ve mobilya alışverişlerinde en fazla 12 ay, elektronik eşya alımlarında 3 ay, bilgisayar ve seyahat alımlarında 6 ay olarak uygulanır. 

Kredi kartımdan isteğim dışında tahsilat yapılabilir mi?

MBB E-Ticaret sitesinde alışveriş yaparken kullandığınız karta ait  bilgiler, MBB E-Ticaret sitesinde saklanmaz. Bu nedenle kartınız bilginiz dışında kullanılamaz.

MasterPass kullanımı güvenli midir?

MasterPass, MasterCard tarafından sunulan global bir dijital ödeme çözümüdür. MasterPass’e eklediğiniz bilgiler, bankadaki kayıtlı cep telefonunuz ile doğrulanarak SMS onayı sonrası eklenebilir veya değiştirilebilir. MasterCard’ın uygulaması olan MasterPass ile güvenle alışveriş yapabilirsiniz.

MasterPass kullanımı ücretli mi?

MasterPass kullanıcılar için ücretsiz bir hizmettir.

MasterPass nedir?

MasterPass internete bağlı tüm cihazlarla her seferinde ödeme kartı bilgisi girmeden kolay ve güvenli alışveriş yapmanızı sağlayan MasterCard’in online ödeme çözümüdür.

MasterPass’e hangi kartları ekleyebilirim?

MasterPass’e aşağıdaki listede yer alan bankaların MasterCard, Visa ve American Express logolu kredi kartlarını ekleyebilirsiniz:

- Akbank

- Bank Asya

- Denizbank 

- Finansbank

- Garanti Bankasi

- HSBC

- Odeabank

- TEB

- Türkiye İş Bankasi

- Vakıfbank

- Yapı Kredi

- Ziraat Bankası


MasterPass’e kayıtlı kartlarımı nasıl yönetebilirim?

MasterPass Türkiye web sitesi üzerinden hesabınıza giriş yaparak MasterPass’te kayıtlı bulunan  kartlarınızı yönetebilirsiniz. Ayrıca MasterPass’in geçerli oldugu iş yerlerinin (varsa) kullanıcı profili yönetim ekranlarından veya  ilgili iş yerlerinden alışveriş yaparken de kartlarınızı ekleyip çıkarabilirsiniz.

Nasıl ödeme yapacağım? 

Sepetim sayfasından satın almak istediğiniz ürünleri seçtikten sonra Satın Al butonuna basın.  (Eğer tek bir ürün satın alacaksanız ürün detay sayfasındaki Hemen Al butonuna basabilirsiniz.) Siparişinizin ve faturanızın gönderilmesini istediğiniz adresleri seçin veya yeni bir adres girin. Ödemeyi kredi kartı, banka kartı, sanal kart, BKM Express, MasterPass ve GarantiPay ile gerçekleştirebilirsiniz. Kart  bilgilerinizi girip eğer taksit yapılabilen ürünlerse taksit seçeneklerinden birini seçip alışverişinizi tamamlayın.  

Satın aldığım ürünün fiyatı düştü. Fiyat farkını almak istiyorum, ne yapmalıyım?

Satın aldığınız ürünlerin fiyatları, MBB E-Ticaret tarafından değil, üreticiler tarafından belirlenir. Ürün fiyatlarındaki değişiklikler, üreticilerin ücretlendirme politikası ve kampanya dönemleriyle ilgilidir. Bu nedenle aynı markaya ait, ancak farklı tarihlerde satışa sunulan ürünlerde fiyat farklılıkları olabilir. Ürünün fiyatının değişmesi durumunda  aradaki fark ödenmez. Değişmiş fiyatla ürünü satın almak istiyorsanız mevcut siparişinizi iptal edip tekrar satın almanızı rica ederiz.

Taksit işlemlerinde vade farkı alınır mı?

Vade farkı, bankanızın taksit seçeneklerine göre bankanız tarafından alınır. Ödeme sayfasında kart bilgilerini girdikten sonra çıkan taksit seçeneklerinden vade farkını görebilirsiniz.

Taksitli alışverişimin iadesi nasıl yapılır?

Taksitli yapılan alışverişlerin iadeleri, banka prosedürleri gereği, taksit süresi ve ilgili taksit tutarlarına göre yapılır. Taksitli siparişlerde iade yapıldığında kartınıza tek seferde ödeme yapılarak toplam işlem tutarı kadar limit açılır. Banka işlem ve süreçlerine göre ekstrenizde artı/eksi bakiye olarak görebilirsiniz.

 

ÖDEME GÜVENLİĞİ:

3D Secure ile MBB E-Ticaret’ te nasıl alışveriş yapılır?

MBB E-Ticaret'den yapacağınız alışverişlerde, kredi kartınızın bağlı olduğu banka bu sistemi destekliyorsa ödeme sayfasında 3D Secure seçerek ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz.

3D Secure neden güvenlidir?

3D Secure sistemiyle yapılan alışverişin geçerli sayılabilmesi için; kart sahibinin, yapılan işlemi, banka tarafından kendine verilen sms şifresiyle onaylaması gerekiyor. Yani kredi kartı numaranız başkaları tarafından biliniyor olsa bile şifreniz sadece sizde olduğundan internet ortamında güvenli alışveriş yapabilirsiniz.

3D Secure nedir?

3D Secure, online alışverişlerin güvenliğini sağlamak amacıyla kart kuruluşları tarafından geliştirilmiş bir kimlik doğrulama sistemidir. İnternetten yapılan alışverişlerde, kart sahibine sms ile gelen şifreyle kredi kartı onaylama işlemi olarak da bilinir. Visa kredi kartı için kullanılan uygulamaya “Verified by Visa”, MasterCard için olanına ise “SecureCode” adı verilir. 

CVV2 veya CVC2 nedir?

Kredi kartınızın arka yüzündeki numaranın son 3 rakamı CVV2, CVC2 veya CID adı verilen bir güvenlik kodudur. Örneğin kartınızın arkasında 0000 1111 2222 3333 444 yazıyorsa CVV2 numarası (Güvenlik Numarası) 444′tür. 

CVV2 veya CVC2 denen güvenlik kodu, kredi kartı sahteciliğinin önüne geçmek için kullanılan yöntem olarak oluşturulmuştur. Genellikle telefon, faks ve internet üzerinden yapılan alışverişlerde kartınızın fiziksel olarak var olup olmadığının kontrolü amacıyla kullanılır. Güvenlik numarası banka tarafından kartın basımı sırasında, kredi kartı numarasının ve son kullanma tarihinin sadece bankanın bildiği bir yöntem şifrelenmesi ile oluşturulur. 


İndirimli ürünler ve fırsatlardan ilk önce siz haberdar olmak istermisiniz?
x
Bu web sitesini daha iyi çalıştırmak ve size daha kişiselleştirilmiş ve iyi bir alışveriş deneyimi sunabilmek için çerezleri ve benzer teknolojileri kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerezlerin ve diğer kişisel verilerinizin kullanımına onay vermektesiniz. Çerezler ve kişisel verilerinizin işlenmesi hakkında daha detaylı bilgiye Çerez Politikamızdan ulaşabilirsiniz.
Anladım
softtr® | Profesyonel E-Ticaret Sistemleri ile hazırlanmıştır.