HOŞGELDİNİZ! 1.000 TL VE ÜZERİ ALIŞVERİŞLERDE KARGO ÜCRETSİZ
HOŞGELDİNİZ! 1.000 TL VE ÜZERİ ALIŞVERİŞLERDE KARGO ÜCRETSİZ
Kategoriler
Para Birimi Seçimi

SIKÇA SORULAN SORULAR - 2

 


KARGO & TESLİMAT


ADRES BİLGİLERİ:

Fatura adresi nedir?

Siparişin faturasına yazılacak adres bilgileridir. 

Siparişimin teslimat adresini değiştirebilir miyim?

Siparişiniz onaylayanana kadar teslimat adresini değiştirebilirsiniz. Sipariş verdiğiniz ürünün teslimat adresinde değişiklik yapmak istiyorsanız Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfasını açın. Değiştirmek istediğiniz siparişin üst tarafında bulunan adres alanını tıklayıp bilgileri düzenleyebilirsiniz.

Eğer siparişiniz onaylandıysa mağaza ürünü kargoya vermiş olabileceği için adres değişikliği yapılamaz.


KARGO GÖNDERİM SÜRECİ:

"Ücretsiz Kargo" olarak görünüyor. Teslimat adresinin Kıbrıs olması durumunda ücretsiz kargo geçerli midir?

Ücretsiz kargo seçeneği sadece Türkiye sınırları içerisindeki teslimat adresleri için geçerlidir. 

Birden fazla ürün satın aldığımda, hepsi birlikte gönderilebilir mi?

Ürünleri tedarik süreleri farklılık gösterebilir. Bu nedenle siparişinizdeki bazı ürünler daha kısa süre içinde onaylanıp kargolanabilir. 

Üye olarak alışveriş yaptıysanız Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfasından; misafir kullanıcı olarak alışveriş yaptıysanız size gönderilen e-postadaki Sipariş Detayı linkini tıklayıp siparişinizdeki tüm ürünlerin durumunu görebilirsiniz. 

Durum tespit tutanağı ne işe yarar?

Durum tespit tutanağı, ürünün teslimatında iade edebilmeniz için kargo görevlisine düzenletmeniz gereken evraktır. Ürününüzde eksik, arıza, kusur veya belirtilenden farklı bir durum olduğunda kargo görevlisine bu belgeyi hazırlatmalısınız. 

Durum tespit tutanağı nedir?

Kargoyu teslim alan kişinin talebi üzerine onun nezaretinde hazırlanan içerik tespit belgesidir.

Hangi durumlarda hasar tespit tutanağı tutulmalı?

Ürünü teslim alırken orijinal kutusunda, kargo paketinde veya üründe hasar, darbe, kırık, kusur tespit ettiğiniz durumlarda kargo görevlisine hasar tespit tutanağı tutturabilirsiniz. Kargo görevlileri, ürün teslimatı sırasında ürünü kontrol etmenizi beklemek zorundadır.

Fatura adresi ile teslimat adresi farklı olabilir mi?

Fatura adresinizi teslimat adresiyle aynı seçebilir veya farklı bir adres girebilirsiniz.Sipariş verirken Adres Bilgileri aşamasında Teslimat adresi farklı ise tıklayınız butonuna basıp teslimat için farklı bir adres girebilirsiniz.

Geçerli kargo adresini nasıl değiştirebilirim?

Siparişiniz onaylayana kadar teslimat adresini değiştirebilirsiniz. Sipariş verdiğiniz ürünün teslimat adresinde değişiklik yapmak istiyorsanız Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfasını açın. Değiştirmek istediğiniz siparişin üst tarafında bulunan adres alanını tıklayıp bilgileri düzenleyebilirsiniz. Eğer siparişiniz onaylandıysa mağaza ürünü kargoya vermiş olabileceği için adres değişikliği yapılamaz.

Kargo ücretini kim ödüyor?

MBB E-Ticaret'de kargo ücreti için 3 seçenek bulunur. Alıcı Öder, Ücretsiz Kargo ve Şartlı Kargo (Belli bir alışveriş tutarı üstüne ücretsiz gönderim yapılması). Ürün detay sayfasında fiyatın üstündeki Standart Gönderim alanından kargo ücreti ve şirketi ile gönderim yapılan şehir gibi bilgilere ulaşabilirsiniz. 

Kargoda ürüne zarar geldiyse sorumluluk kime aittir?

MBB E-Ticaret 'de satışa sunulan tüm ürünler kargoya teslim edilmek üzere paketlenirken hasar kontrolünden geçer. Buna rağmen cam eşya, elektrikli ısıtıcı gibi niteliği itibarıyla hassas ürünlerde taşıma sırasında düşürülmesi veya kargoya hatalı yüklenmesi nedeniyle hasar oluşabilir. Böyle bir durumda yapmanız gerekenler şöyle; 

- Ürünü teslim almadan önce mutlaka dış pakette hasar kontrolü yapın. 

- Herhangi bir hasar gördüğünüzde Hasar Tespit Tutanağı* hazırlatın.  

- Görevliyi, hasarlı gelen ürünle ilgili tam ve doğru kelimelerle tutanak tutması için uyarın. “Ürün teslim edildiğinde kontrol edildi ve hasarlı olduğu görüldü.” gibi bir açıklamanın yer aldığı tutanak, ürün iade işleminizi hızlandıracaktır. 

- Sipariş tesliminden sonra fark ettiğiniz bir hasar durumunda, ilgili kargo şubesiyle hemen iletişim kurmanız ve Hasar Tespit Tutanağı hazırlamalarını istemeniz gerekir.  

- Ürünü, Hasar Tespit Tutanağı ile birlikte mağazaya geri gönderdiğinizde ürün değişimi işlemleriniz hızla tamamlanır ve size bu konuda bilgi verilir.  

- Kargo tazmini konusunda sorun yaşamamak için, hasarlı ürünü size teslimatı yapan kargo firması ile geri gönderin.

Hasar tespit tutanağı nedir?

Kargonun kendisinde veya ambalajında herhangi bir hasar (yırtılma, patlak, ezilme, ıslanma vb.) meydana gelmesi halinde kargo görevlisi tespit amaçlı düzenlenen belgedir.

Saat kaça kadar verdiğim siparişler aynı gün teslim edilir?

Saat 11.59'a kadar verilen siparişler aynı gün, 12.00'ten sonra verilen siparişler ertesi gün kargoya teslim edilir. 

Sipariş ettiğim ürünün kargo süresi ne kadardır?

Kargo firmaları ile yapılan gönderimlerde, ortalama teslim süresi 2 iş günüdür. Ancak posta yoluyla yapılan gönderimlerde bu süre 7 ila 10 gün sürebilir. Mağazanın ürünü kargoya verdikten sonra sisteme girdiği gönderi bilgileri, e-posta adresinize ve faturadaki cep telefonu numarasına gönderilir. Ürün kargolandıktan sonraki 3 iş günü sonunda halen size ulaşmadıysa konuyla ilgili kargo firması ile görüşmeniz gerekir. Mevcut Sipariş sayfasındaki veya ürün detaydaki Mağazaya Soru Sor butonuna basarak mesajını mağazaya iletebilirsin. Kargoyla ilgili bir sorun yaşanıyorsa mağaza, kargo şirketi ile görüşerek sorunu çözebilir.

Ürünü başka biri teslim alabilir mi?

Teslimat adresi bilgilerinde belirtilen kişi adına bir yakını kimlik tespitiyle kargodan ürünü  teslim alabilir.

İade/değişim kargo ücreti kim tarafından karşılanır?

Cayma Hakkı kapsamında iade kargo ücreti mağazaya aittir. Alıcıların, kişisel sebeplerle dahi olsa kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakkı vardır. İade/değişim talebinde bulunurken mağazanın anlaşmalı olduğu kargo firmasını seçerek ürünü ücretsiz gönderebilirsiniz.  

İstediğim kargo firmasını kullanabilir miyim?

Kargo firması tercihi ödeme bilgileri sayfasında yapılabilir. 


KARGO TAKİBİ:

Ürün ne zaman gönderilir?

Ürün detay sayfasında ve size gönderilen sipariş e-postalarında mağazanın ürünü en geç hangi tarihte kargoya vereceği belirtilir. MBB E-Ticaret’de ödeme alındıktan  sonra, ürün belirtildiği süre içinde kargoya verilir ve sisteme kargo bilgileri girilir. Kargo bilgileri, e-posta adresinize ve faturadaki cep telefonu numaranıza SMS ile gönderilir. Ayrıca Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfasından da siparişin durumunu takip edebilirsiniz.

Kargo ne zaman elime ulaşır?

Ürün kargoya verildikten sonra ortalama 3 iş günü içerisinde kargonuz elinize ulaşır. Resmi ve idari tatiller bu süreye dahil değildir.

Kargo takip numarasına nereden ulaşabilirim?

Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfanızdan veya size gönderilen sipariş kargoya verildi konulu e-postadan kargo takip numarasına ulaşabilirsiniz. 

Kargoda olan siparişimin yerini nasıl öğrenebilirim?

Mağaza ürünü kargoya verdikten sonra gönderi bilgilerini sisteme girer. Kargo bilgileri, e-posta adresinize ve faturadaki cep telefonu numaranıza SMS ile gönderilir. Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfasından ürünün yanındaki Kargo Takip butonuna basarak veya kargo takip numarasının linkini tıklayarak siparişinizin yerini öğrenebilirsiniz. Kargo Takip butonun üstündeki takip numarası ile kargo şirketinin internet sitesinden de siparişinizi izleyebilirsiniz. 

Ürünün gönderilip gönderilmediğini nasıl görebilirim?

Mağazanın ürünü kargoya verdikten sonra sisteme girdiği gönderi bilgileri, e-posta adresinize ve faturadaki cep telefonu numarasına gönderilir. Hesabım menüsündeki Siparişlerim  sayfasından ürünün yanındaki Kargo Takip butonuna basarak veya kargo takip numarasının linkini tıklayarak siparişinizin yerini öğrenebilirsiniz. Kargo Takip butonun üstündeki takip numarası ile kargo şirketinin internet sitesinden de siparişinizi izleyebilirsiniz.

 

KARGO SORUNLARI:

Evde kimse olmadığı için ürün geri gönderilmiş. Ne yapabilirim?

Teslimat adresi bilgilerinde belirtilen kişi adına bir yakını kimlik tespitiyle kargodan ürünü  teslim alabilir. Kargo görevlileri, eğer teslimat adresinde kimseye ulaşamazsa kapıya bir pusula bırakır. Bu pusula üzerinde size teslimat yapan kargo şubesinin adres ve telefon bilgisi bulunur. Kargo şubesi, ürününüzü  3 gün boyunca bekletir ve bu süre içinde size ulaşamadığı takdirde siparişinizi geri gönderir. Adresinizde bulunmadığınız için kargonuzu teslim alamadığınızda, kargo şubenize pusuladaki bilgilerle ulaşıp ayrıntılı bilgi alabilirsiniz. Böyle durumlarda hızlı bir şekilde kargo firmasıyla irtibata geçtikten sonra tekrar kargo talebinde bulunmanızı öneririz. Ürün çoktan mağazaya ulaştıysa ürünün tekrar kargoya verilmesi için mağazayla irtibata geçebilirsiniz. 

Kargo takibi yapmak istiyorum fakat "Takip numarası bulunamadı" diyor. Ne yapabilirim?

Eğer kargo bilgileri eksik veya hatalı girilmişse ve gönderinin durumunu takip edemiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz. Sitemizdeki çeşitli araçları kullanarak bize ulaşabilirsiniz.  

Ana sayfadan Canlı Destek butonuna basarak müşteri hizmetlerimizden de yardım alabilirsiniz

Ürünüm kargolandı ancak hâlâ bana ulaşmadı. Ne yapabilirim?

Ürünün size ulaşmaması kargo firmasıyla ilgili olabilir. Konuyla ilgili olarak kargo firmasıyla görüşmeniz gerekebilir. Sitemizde yer alan Canlı Destek butonuna basarak müşteri hizmetlerinden de yardım alabilirsiniz.

Ürünün teslimatı gecikti ve size ulaşamıyorum. Ne yapmalıyım?

Ürünün size ulaşmaması kargo firmasıyla ilgili olabilir. Konuyla ilgili olarak kargo firmasıyla görüşmeniz gerekebilir. Siparişiniz, belirtilen süre içinde kargoya verilmediyse Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfasından iptal edebilirsiniz. İptal işlemi sonrası ürün bedeli, kredi kartınız veya banka kartınız üzerinden size kesintisiz olarak iade edilecektir.


İptal & İade & Değişim

SİPARİŞ İPTALİ:

Siparişimi iptal edebilir miyim?

Siparişiniz onaylanmadan önce tüm siparişi veya siparişinizden çıkarmak istediğiniz ürünü iptal edebilirsiniz. Bunun için Sipariş sekmesindeki ilgili formu doldurup göndermeniz yeterlidir.

Siparişiniz onaylandıktan sonra iptal işlemi gerçekleştirmezsiniz.

Kargoda görünen siparişimi nasıl iptal edebilirim?

Satın aldığınız ürün kargoya verilmişse siparişi iptal edemezsiniz. Kargoya verilen ürünler için iade süreci uygulanır.

Neden siparişimi onaylandıktan sonra iptal edemiyorum?

Siparişiniz onayladıktan sonra kargoya hazırlanır. Siparişinizi iptal etmek istediğinizde siparişiniz çoktan kargolanmış olabilir. Ürün mağazadan çıktığı için iptal işlemi gerçekleştirilemez.

Para iadesi taksitli mi yapılacak? Kart limitim ne zaman açılacak?

Tek çekimli alışverişlerde para iadesi, tek seferde toplam tutar olarak yapılır ve kart limitiniz, iade tutarı kadar açılır. Taksitli alışverişlerde de para iadesi tek seferde toplam tutar kadar yapılmasına rağmen banka süreçleri nedeniyle size taksitlendirilerek yansıtılır. 

Sipariş iptal ettiğim halde ürün geldi, ne yapabilirim? 

Mağazayla irtibata geçip ürünü geri göndermeniz gerekir.

Siparişi iptal ettim. İptal olup olmadığına nereden bakabilirim?

Üye hesabınızla alışveriş yaptıysanız Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfasından siparişin durumuna bakabilirsiniz. Misafir kullanıcıysanız alışveriş yaptıysanız alışverişten sonra size gönderilen e-postalardaki Sipariş Detayı linkini tıklayarak kontrol edebilirsiniz

Siparişim iptal oldu ama sipariş bedeli hesabıma yansımadı. Ne yapmalıyım?

Bankaların süreç ve uygulamalarına göre ücret iadesinin hesabınıza yansıması, ortalama 3 iş günlük bir süreyi bulabiliyor. Ücret iadesi toplam tutar olarak yapılır. Yapılan iade tutarı kadar kart limitiniz açılır. Taksitle yapılan ödemelerin iadesi tek seferde toplam tutar kadar yapılır ancak banka süreçleri nedeni ile taksit yapılan ay kadar muhasebeleştirilebilir. Bu nedenle tüm iadenin tek seferde yapılmasına rağmen taksit yapılan ay boyunca hesap ekstrenizde, +,- bakiye olarak görebilirsiniz.

Ödemeyi iptal ettim fakat kredi kartımdan ödenmiş olarak görünüyor. Ne yapabilirim?

Kredi kartı ile yapılan ödemelerde, bankaların süreç ve uygulamalarına göre iadelerin, kredi kartlarına ve banka kartlarına yansıması ortalama 3 iş günlük bir süreyi bulabilir. İade edilen ürün bedeli, kredi kartı limitinize veya vadesiz hesabınıza artı bakiye olarak yansıyacaktır. Ayrıca gelecek olan ekstrenizde (hesap özeti) iade işlemini görebilirsiniz. Sorunun devam etmesi durumunda konuyu bankanızla görüşmeniz gerekir.


İADE & DEĞİŞİM:

Siparişimi nasıl iade ederim & Ürünü nasıl değiştirebilirim?

Hesabım > İade Değişim sayfasındaki, Yeni Talep Oluştur butonuna tıklayarak, talebi oluşturduktan sonraki 7 gün içerisinde varsa kampanya kodu ile birlikte ürünü kargo firmasına teslim edebilirsin. (Kampanya kodu ile yapılan gönderimlerde ürün kargoya verildikten sonra takip numarası sisteme otomatik olarak yansır.)

Kargo takip bilgisi sisteme yansıdıktan sonra mağazanın talebe yanıt verme süresi 7 gündür ancak değişim ürünü, mağazaya teslim edildikten sonra bu süre 2 iş gününe düşer

 Mağaza, değişim talebini onayladıktan sonra yeni ürünü kargoya verir.

İade & Değişim talebim için sizinle nasıl irtibata geçebilirim?

Hesabım > İade Değişim sayfasındaki, Yeni Talep Oluştur butonuna tıklayarak çıkan formu doldurmanız ve göndermeniz yeterlidir. Aynı zamanda Teslimat & İade bölümündeki İade & Değişim Talebi formunu doldurup tarafımıza mail atabilirsiniz.

En fazla kaç gün ek süre talep edilebilir? 

Ürünün incelenmesi için zamana ihtiyaç duyulması durumunda en fazla 30 iş günü ek süre talep edilebilir. 

İade & Değişim talebi nasıl yanıtlanabilir?

Değişim talebi onaylanıp sisteme ürünün gönderildiğine dair takip numarası girilir.
Değişim talebi reddedilip sisteme ürünün geri gönderildiğine dair takip numarası girilir ve ürün alıcıya geri gönderilir. 
Değişim talebine cevap verilmemesi durumunda ürünün kargolanmasını takiben 7 gün içerisinde veya değişim gönderisi teslim olur ise 2 iş günü içerisinde alıcıya para iadesi yapılır. 

Ürün değişimi yapılamıyorsa alıcıya aynı ürünün gönderilmesi veya ücret iadesi yapılması teklif edebilir.

Alıcı, ücret iadesini seçerse ürün bedeli, alıcının hesabına aktarılır. Ürün iadesini seçerse; ürün değişim yapılmadan alıcıya geri gönderilir.

Alıcı, teklife 3 iş günü + 24 saat içerisinde cevap vermezse değişim iadeye çevrilir ve alıcıya para iadesi yapılır. 

Ürünün teslim alınıp incelenmesi için zamana ihtiyaç duyulabilir. Bu nedenle değişim talebini yanıtlamak için alıcıdan ek süre istenebilir. Alıcı, ek süre talebini kabul ederse belirtilen süre içerisinde değişim talebi için bekler. Bu süre içinde talebe cevap verilmezse değişim iadeye çevrilir.
Alıcı, ek süre talebini reddeder veya cevaplamazsa önceki süreç geçerli olacaktır.

Onaylanan ürünü değiştirebilir miyim?

Mağazanın onayladığı bir üründe değişiklik yapılamaz. İptal talep edip yeni sipariş verebilirsiniz. 

Taksitli alışverişimin iadesi nasıl yapılır?

Taksitli yapılan alışverişlerin iadeleri, banka prosedürleri gereği, taksit süresi ve ilgili taksit tutarlarına göre yapılır. Taksitli siparişlerde iade yapıldığında kartınıza tek seferde ödeme yapılarak toplam işlem tutarı kadar limit açılır. Banka işlem ve süreçlerine göre ekstrenizde artı/eksi bakiye olarak görebilirsiniz.  

Taksitli yaptığımın alışverişin iadesi neden taksitli yapılıyor?

Ücret iadesi toplam tutar olarak yapılır. Yapılan iade tutarı kadar kart limitiniz açılır. Taksitle yapılan ödemelerin iadesi tek seferde toplam tutar kadar yapılır ancak banka süreçleri nedeniyle taksit yapılan ay kadar muhasebeleştirilebilir. Bu nedenle tüm iadenin tek seferde yapılmasına rağmen taksit yapılan ay boyunca hesap ekstrenizde +,- bakiye olarak görebilirsiniz.

Kredi kartı ile ödeme yaptım, farklı şekilde para iadesi olur mu?

Kredi kartıyla ödeme yaptıktan sonra siparişi iptal etme durumunda, para iadesi kredi kartına yapılmaktadır. Diğer metotlarla para iadesi almak mümkün değildir. 

Not: Kredi kartı ile yapılan alışverişlerde iade tutarı, bankaların yoğunluk ve süreç uygulamalarına bağlı olarak 3 iş günü içerisinde kredi kartınıza artı bakiye olarak yansıyacaktır. Ayrıntılı bilgi almak için bankanızla görüşebilirsiniz.

Kuponla aldığım ürünü iade edersem kuponu tekrar kullanabilir miyim?

Kupon kullanılarak alınan ürünlerin iade veya iptalinde sepetin tamamının iade veya iptal edilmesi gerekir. Kullanım süresi devam ediyorsa kupon hesaba tekrar yüklenir. Kısmı iade ile kullanım süresi geçtikten sonra yapılan iptal ve iade işlemlerinde kupon hesaba tekrar yüklenmez. 

Önemli Not: Kampanya şartlarına bağlı olarak kupon iade durumu değişiklik gösterir. 

Para iadesi yerine başka ürün alabilir miyim?

Para iadesi yerine farklı bir ürün satın alınması mümkün değildir.

Ürün arızalı / hasarlı / eksik / farklı ise nasıl iade edebilirim?

Kargo paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık tespit edilmesi durumunda kargo görevlisine mutlaka hasar tespit tutanağı düzenletmelisiniz. Hasarlı kargolar için kargo görevlileri zabıt tutmakla yükümlüdür. 

Kargo görevlisinin belge, zabıt veya tutanak düzenlemediği durumlarda ürünü teslim almadan görevliye iade edebilir veya kargo şubesinde kontrolunu sağlayarak teslim alabilirsiniz. 

Hasar tespit belgesini düzenletmezseniz üründeki sorunun mağaza veya kargo kaynaklı olduğunu ispatlamanız mümkün  değildir. Bu nedenle mutlaka tutanak tutturmalısınız. 

Kargo paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık olması durumunda kargo görevlisine hasar tespit tutanağı düzenletmeniz gerekir. 

Tutanak tutturarak ürünü teslim almadan görevliye kapıda iade edebilirsiniz. Ürününüz eksik, arızalı, kusurlu, hasarlı veya belirtilenden farklı ise iade etme hakkınızı kullanabilirsiniz. 

Ürün bilgilerinde "İade Olamaz" diye belirtilmiş. Ürün gerçekten iade olmuyor mu?

Mağaza, ürün detay sayfasında "İade Olmaz" diye yazdıysa bile tüketici haklarını göz önünde tutarak alıcının iade talebini almak zorunludur.

Ürüne zarar verilmesi durumunda alıcı Cayma Hakkını kullanıp ürünü iade edebilir mi?

Mevzuat gereği, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı, cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ancak ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsızlaşması, müşterinin kusurundan kaynaklanıyorsa ürünün değerini veya değerindeki azalmayı mağazaya tazmin etmesi gerekir. Bu durumda, mağaza zararını tazmin edebilmek için, ürün değerinin azalmasına karşı müşteri hakkında yasal yollara başvurabilir.



İndirimli ürünler ve fırsatlardan ilk önce siz haberdar olmak istermisiniz?
x
Bu web sitesini daha iyi çalıştırmak ve size daha kişiselleştirilmiş ve iyi bir alışveriş deneyimi sunabilmek için çerezleri ve benzer teknolojileri kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerezlerin ve diğer kişisel verilerinizin kullanımına onay vermektesiniz. Çerezler ve kişisel verilerinizin işlenmesi hakkında daha detaylı bilgiye Çerez Politikamızdan ulaşabilirsiniz.
Anladım
softtr® | Profesyonel E-Ticaret Sistemleri ile hazırlanmıştır.