SIKÇA SORULAN SORULAR - 3
6502 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik gereğince, alıcıların (müşterilerin), teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve "kargo ücreti ödemeden" ürünleri iade etme hakları vardır. Yönetmeliği her kurumun uygulaması gerekmektedir.
Alıcının (müşterinin), teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma hakkını kullanarak ürünü iade etmek istediğini satıcıya (mağazaya) bildirmesi gerekir. Mağaza, müşterinin talebini aldıktan sonra 7 gün veya gönderi mağazaya teslim edildikten 2 iş günü içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedelini müşteriye hiçbir masraf yükletmeksizin iade etmekle ve iade kargo ücretini ödemekle yükümlüdür.
Cayma hakkı kapsamında ürün iadelerinde, iade kargo ücreti mağazalara aittir. Alıcılar, ürünleri kişisel sebeplerle iade etseler dahi kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakları vardır. Mağazaların anlaşmalı kargo şirketiyle gönderilmeyen kargoların ücretini alıcı öder.
Müşterinin, 14 gün içinde mağazaya iade talebinde bulunduğu halde iadesi mümkün olmayan durumlar aşağıdaki gibidir:
- Alıcının isteğiyle kişiye özel olarak üretilen, üzerinde değişiklik veya ilave yapılarak kişiye özel hale getirilen ürünler,
- Niteliği itibarıyla geri gönderilmeye elverişli olmayan ürünler (İç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.)
- Alıcı tarafından açılmış olan ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.), basılı ürünler (Kitap, dergi vb.), yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri,
- Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler,
- Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen ürünler (Külçe, Ziynet Altın ve Gümüş kategorisindeki tüm ürünler vb.)
Mevzuat gereği, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı, Cayma Hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ancak ürünün değerinin azalması veya iadenin imkansızlaşması, müşterinin kusurundan kaynaklanıyorsa ürünün değerini veya değerindeki azalmayı mağazaya tazmin etmesi gerekir. Bu durumda, mağaza zararını tazmin edebilmek için, ürün değerinin azalmasına karşı alıcı hakkında yasal yollara başvurabilir.
YENİ ÜYELİK:
MBB E-Ticaret üyeliği ücretsizdir. Üye olmak için, ana sayfanın üst köşesinde bulunan ‘’Hesabım – Üye Ol” linkini tıklayarak üyelik formunu doldurabilirsiniz.
Aktif olarak kullandığınız ve hemen kontrol edebileceğiniz bir e-posta adresi ve telefon numarası girmelisiniz.
Formu doldurduktan sonra ‘Kayıt Ol’’ butonuna basmanız yeterlidir. Sonrasında e-posta adresinize gönderilen aktivasyon linkinden hesabınızı doğrulayabilirsiniz.
Dilerseniz Facebook hesabınızla da siteye hızlıca giriş yapabilirsiniz.
Not: MBB E-Ticaret’e üye iseniz ve şifrenizi unuttuysanız ikinci kez kayıt olmanıza gerek yoktur. Şifremi Unuttum linkinden tekrar şifre alabilir ve sistemde kayıtlı olan bilgilerinizi değiştirerek işlemlerinize devam edebilirsiniz.
Üyelik talebiniz alındıktan sonra gerekli durumlarda, iletişim bilgileriniz üzerinden sizinle irtibata geçilebilecektir.
Farklı e-posta adresleri ile birden fazla üyelik oluşturabilirsiniz. Ancak aynı e-posta adresi ve telefon numarası ile sadece bir üyelik gerçekleştirebilirsiniz.
Evet misafir kullanıcı olarak MBB E-Ticaret’ den alışveriş yapabilirsiniz. Siparişinizi ise size gönderilen e-posta ve sms ile takip edebilirsiniz.
Üyelik ve kişisel bilgileriniz, Kullanıcı Sözleşmesi'nde belirtilen durumlar haricinde ve onayınız olmadan diğer üyeler ve üçüncü kişiler ile paylaşılmaz. Üyelik Sözleşmesi'nde ve Gizlilik Sözleşmesi'nde haklarınızı daha detaylı olarak inceleyebilirsiniz.
Özel kampanyalardan, indirim avantajlarından ve kuponlarından sadece üyeler faydalanabilir.
Üyelik mail adres değişikliği için Hesabım menüsü - Üyelik Bilgilerim - E-Posta alanına kullanmak istediğiniz yeni adresinizi yazarak bilgileri güncelleyebilirsiniz.
18 yaşından büyük olan ve Üyelik Sözleşmesi'ni kabul eden herkes, üye olabilir.
Üyelik ücretsizdir. Üyelik formunu doldurarak kolay ve güvenli bir şekilde siteye kaydolabilirsiniz.
Şifreniz 6 - 15 karakter arası uzunlukta olmalı, harf ve rakam içermelidir.
ÜYELİK İŞLEMLERİ :
Hesabım menüsündeki Üyelik
Bilgilerim sayfasından aşağıdaki
konulardaki iletişim izinlerini değiştirebilirsiniz:
- Kampanya haberleri
- Sepetteki ürünlerin hatırlatılması,
- Kargo bilgilerinin iletilmesi,
- Favori ürünlerle ilgili bilgilendirme,
- Diğer pazarlama faaliyetleri
Üye girişi yaparken şifre alanının hemen altındaki Şifremi Unuttum linkini tıklayın. Açılan penceredeki kutuya siteye kaydolurken girdiğiniz e-posta adresinizi yazın ve Gönder butonuna basın. Şifre yenileme linki, e-posta adresinize gönderilecektir. Linki tıkladığınızda sizden yeni şifrenizi girmeniz istenecektir.
Hesabım sayfasındaki sol menüden Şifre Değiştir sekmesini tıklayıp yeni
şifrenizi girebilirsiniz.
Belirleyeceğiniz şifre;
- En az 6, en fazla 15 karakterden oluşmalı.
- !, @, $, %, ^, &, * karakterleri içermemeli.
- Sadece rakamlardan oluşmamalı.
- Türkçe karakterler bulunmamalı.
- Aynı karakterden art arda 3 veya daha fazlasını bulundurmamalıdır.
- Büyük, küçük harf hassasiyeti vardır. Caps Lock tuşunun açık olup olmadığını
kontrol edin.
Uzun süre siteye giriş yapmayan kullanıcıların üyelikleri dondurulmaz. Üye girişi yapıp hesaplarını tekrar kullanabilirler.
Not: Şifrenizi unutmanız durumunda tekrar talep edebilir, sonrasında dilerseniz sistemde kayıtlı olan bilgilerinizi değiştirerek işlemlerinize devam edebilirsiniz.
Belirtilen kuralların ihlal edilmesi durumunda üyeliğiniz askıya alınabilir veya iptal edilebilir. Üyelik Sözleşmesi'ni inceleyip kuralları bilmeniz ve işlemlerinizi bu kurallara uygun olarak gerçekleştirmeniz gerekir.
Üyelik iptal edildikten sonra siteye tekrar kaydolunabilir. Ancak yeni üyelikteki tüm süreçlerin yeniden yapılması gerekir. Daha önceki üyeliğe ait üyelik bilgileri, kuponların geri dönüşümü yoktur.
MBB E-Ticaret'de tüm üyeler, eşit ve güvenli alışveriş için belirli kurallara uymalıdır. İhlal durumlarından bazıları şöyledir;
- Kanunlara ve site kurallarına uygun olmayan davranışlar göstermek.
- Mağazanın satışını sabote etmek amacıyla istenmeyen bir ürüne ödeme yapmak.
- Yorum ve puanlama sistemlerini web sitesi dışı amaçlar için kullanmak.
- Sürekli sipariş iptal ederek sipariş iptalini sürekli yaparak kasıtlı şekilde ticarete engel olmak
- Farklı üyeliklerle kampanyalardan yararlanarak usulsüz kupon kullanımı yapmak.